Τρίτη 28 Ιουλίου 2015

Από 100 Δρχ στο 1,2 Ε η τυρόπιτα. Τα ΜΜΕ λένε ψέματα Το Ευρώ ειναι ματωμένο με 10.000 αυτοκτονίες







Ο πρώην ΥΠΟΙΚ Γ.Βαρουφάκης είπε ξεκάθαραστα στά hedge funds για το «plan B».  ότι «ναι μεν δεν είχαμε εντολή για αποχώρηση από το ευρώ αλλά είχαμε εντολή για μια βιώσιμη συμφωνία», επί της ουσίας ο πρώην ΥΠΟΙΚ αναφέρει ότι οι δανειστές δεν αφήνουν άλλη επιλογή από αυτήν της αποχώρησης από το ευρώ.


Στη δημοσιότητα δόθηκε η τηλεδιάσκεψη που είχε ο Γιάννης Βαρουφάκης σαν υπουργός Οικονομικών με fund (OMFIF) όπου αναλύθηκε το σχέδιο Β.


Το ηχητικό δημοσίευσε το fund μετά από άδεια που ζήτησε από τον πρώην υπουργό.

http://cdnapi.kaltura.com/index.php/extwidget/openGraph/wid/1_vc14bj36

Στην εισαγωγική του τοποθέτηση, ο κ. Βαρουφάκης ξεκαθαρίζει ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν είχε εντολή να οδηγήσει τη χώρα εκτός ευρώ, αλλά να διαπραγματευθεί με το Eurogroup και την ΕΚΤ για μια βιώσιμη λύση, με τη χώρα εντός ευρωζώνης.


Είναι δύσκολο, ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Βαρουφάκη, όταν βρίσκεται εντός της νομισματικής ένωσης, να προετοιμάσεις ένα δημόσιο διάλογο για το ενδεχόμενο έξόδου από την ευρωζώνη, σε περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις φτάσουν στο σημείο χωρίς επιστροφή.


Στη συνέχεια της συνομιλίας, με ημερομηνία 16 Ιουλίου (δέκα μέρες, δηλαδή, μετά την παραίτηση του κ. Βαρουφάκη από το θώκο του υπουργείου Οικονομικών), τίθεται το ερώτημα εάν τελικά η Ελλάδα είχε «plan B».


Ο κ. Βαρουφάκης ξεκινά την απάντησή του, λέγοντας ότι, πριν ακόμα τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου και την ανάληψη της εξουσίας από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Αλέξης Τσίπρας του είχε δώσει εντολή να εκπονήσει ένα εναλλακτικό σχέδιο.


Το σχέδιο αυτό, όπως ακούγεται να λέει ο κ. Βαρουφάκης, το επεξεργαζόταν μυστικά μία ομάδα πέντε ατόμων, ήδη από το Δεκέμβριο του 2014. Το δύσκολο, όπως εξηγεί, θα ήταν στη συνέχεια να πείσει ότι, από τα πέντε άτομα που το επεξεργάστηκαν, θα πρέπει να υπάρξουν 1.000 άτομα που να το εφαρμόσουν.


Περιγράφοντας, λοιπόν, τι σχεδιάζε, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των capital controls και της τραπεζικής αργίας και να δοθεί στον ελληνικό λαό η εμπιστοσύνη και η αίσθηση ότι υπάρχει σχέδιο, ο κ. Βαρουφάκης αναλύει το πλάνο του για τη δημιουργία ενός παράλληλου συστήματος πληρωμών, για το οποίο θα χρησιμοποιούνταν τα ΑΦΜ των Ελλήνων πολιτών, μέσα από το σύστημα Taxis.


Δημιουργώντας «αναπληρωματικούς» λογαριασμούς, το κράτος θα είχε τη δυνατότητα να πληρώνει τις υποχρεώσεις του προς τρίτους -όπως, π.χ., έναν προμηθευτή νοσοκομείου, αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βαρουφάκης-, χρησιμοποιώντας ένα παράλληλο, ψηφιακό νόμισμα, προκειμένου να είναι συνεπές στις υποχρεώσεις του -πρόκειται, προφανώς, για τα περίφημα IOUs.


Το παράλληλο αυτό τραπεζικό σύστημα, σύμφωνα με τον τέως υπουργό Οικονομικών, θα επέτρεπε στην Ελλάδα να «αναπνεύσει», κατά το διάστημα που οι τράπεζές της θα έμεναν κλειστές.


Στη συνέχεια, ο κ. Βαρουφάκης αφηγείται στους συνομιλητές του «μια συναρπαστική ιστορία, τι είδους δυσκολίες αντιμετώπισα. Ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων στο υπουργείο μου ελέγχεται πλήρως και απευθείας από την τρόικα. Δεν ήταν υπό τον δικό μου έλεγχο ως αρμόδιου υπουργού, αλλά ελεγχόταν από τις Βρυξέλλες. Ο γενικός γραμματέας διορίζεται με μια συγκεκριμένη διαδικασία και ελέγχεται από την τρόικα, όπως και ολόκληρος ο μηχανισμός».



 

»Είναι σαν τα δημόσια έσοδα στο Ηνωμένο Βασίλειο να ελέγχονται από τις Βρυξέλλες· είμαι σίγουρος ότι όπως το ακούτε σας σηκώνεται η τρίχα. ΟΚ, λοιπόν, το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα ήταν πως ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων, από την άλλη, ελεγχόταν από εμένα, ως αρμόδιο υπουργό. Και διόρισα έναν καλό φίλο μου, παιδικό φίλο μου, που έγινε καθηγητής Τεχνολογικής Πληροφόρησης στο Κολούμπια στις ΗΠΑ. Τον επιστράτευσα επειδή του είχα εμπιστοσύνη να προχωρήσει στην ανάπτυξη αυτού του συστήματος. Κάποια στιγμή, μία εβδομάδα ή λίγο αργότερα αφότου μετακομίσαμε στο υπουργείο, με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι έχει τον έλεγχο των μηχανημάτων, του hardware, όχι όμως και του λογισμικού (software). “Το software ανήκει στην τρόικα, που ελέγχει τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Τι να κάνω;”».


Και προσθέτει ο κ. Βαρουφάκης: «Είχαμε λοιπόν μια συνάντηση, μόνο οι δυο μας, ουδείς άλλος γνώριζε, και εκείνος μου είπε: “Ακου, αν ζητήσω την άδειά τους για να αρχίσω να εφαρμόζω αυτό το σχέδιο, τότε η τρόικα θα μάθει αμέσως ότι σχεδιάζουμε ένα παράλληλο σύστημα. Αλλά εγώ του είπα ότι αυτό δεν μας κάνει, γιατί δεν θέλουμε να αποκαλύψουμε τα σχέδιά μας σε αυτήν τη φάση. Έτσι τον εξουσιοδότησα, και αυτό δεν πρέπει να το πείτε σε κανέναν, πρέπει να παραμείνει μεταξύ μας…».


Χαριτολογώντας, στο σημείο αυτό που αναφέρεται στην ανάγκη το εν λόγω σχέδιο να μείνει μυστικό, ο κ. Βαρουφάκης λέει στους συνομιλητές του ότι, ακόμα και αν εκείνοι αποκαλύψουν όσα τους έλεγε εκείνη την ώρα, ο ίδιος επρόκειτο να τα αρνηθεί και να διαψεύσει ότι αυτή η στιχομυθία υπήρξε ποτέ.


Και συνεχίζει: «Αποφασίσαμε λοιπόν να χακάρουμε το λογισμικό του ίδιου μου του υπουργείου και να αντιγράψουμε τους κωδικούς των φορολογουμένων (σ.σ. ΑΦΜ), προκειμένου να μπορέσουμε να δοκιμάσουμε και να εφαρμόσουμε αυτό το παράλληλο σύστημα πληρωμών».


Μετά το κλείσιμο των τραπεζών, λέει ο κ. Βαρουφάκης, ήμασταν έτοιμοι να πάρουμε το «πράσινο φως» από τον πρωθυπουργό, να πάμε στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων και να αρχίσουμε να εφαρμόζουμε το παράλληλο σύστημα.


Όπως εξηγεί εκ νέου κ. Βαρουφάκης, το σχέδιο αυτό θα εφαρμοζόταν ως απάντηση στο κλείσιμο των τραπεζών, προκειμένου να συνεχίσει να λειτουργεί το κράτος. «Είναι πραγματικό τρομακτικό, σοκαριστικό» ακούγεται να του απαντά ένας εκ των συνομιλητών του, όταν ο τέως υπουργός Οικονομικών ολοκληρώνει την περιγραφή του εναλλακτικού του σχεδίου.


Στη συνέχεια, και έπειτα από σχετική ερώτηση, ο Γιάνης Βαρουφάκης υποστηρίζει -λέγοντας μάλιστα ότι απηχεί και τις απόψεις του διαδόχου του στο υπουργείο Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτου- ότι η συμφωνία των Βρυξελλών για ένα τρίτο δάνειο από τον ESM προς την Ελλάδα, ύψους 80 δισ. ευρώ, δεν πρόκειται να εφαρμοστεί.


Και αυτό, όπως εξηγεί, καθώς οι διαφορές ανάμεσα στο ΔΝΤ, τον ESM και τον δρα Σόιμπλε, όπως τον αποκαλεί, είναι πολύ σημαντικές. Λέει λοιπόν ότι, ο ESM θέτει ως προϋπόθεση τη συμμετοχή του ΔΝΤ στο τρίτο πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας, ωστόσο το Ταμείο επικαλείται την πάγια θέση του ότι το χρέος της Ελλάδας δεν είναι βιώσιμο και τονίζει ότι δεν θα μετάσχει στο νέο δάνειο, εάν δεν υπάρξει πρόβλεψη από την πλευρά των Ευρωπαίων για απομείωσή του.


Έτσι, σύμφωνα με τον κ. Βαρουφάκη, υπάρχει ο κίνδυνος οι συνάδελφοί του στη Βουλή (σ.σ «όχι στο δικό μου όνομα», όπως λέει) να ψήφισαν στις 15 Ιουλίου υπέρ του πρώτου πακέτου με τα προαπαιτούμενα για την εφαρμογή της συμφωνίας, χωρίς να είναι βέβαιο ότι τελικά θα υπάξει συμφωνία ανάμεσα στον ESM, το ΔΝΤ και τον υπουργό Οικονοκομικών της Γερμανίας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, για τη χορήγηση του τρίτου δανείου. Μάλιστα, ο τέως ΥΠΟΙΚ μιλά επιμελώς για «σκληρά μέτρα» και όχι για μεταρρυθμίσεις, καθώς εκτιμά ότι τα ψηφισθέντα προαπαιτούμενα της συμφωνίας δεν αποτελούν πραγματικές μεταρρυθμίσεις.


Όπως εξηγεί, ισχύει το εξής οξύμωρο: ο Σόιμπλε -«για εντελώς διαφορετικούς λόγους από τους δικούς μου», λέει χαρακτηριστικά- θέλει το Grexit, το ΔΝΤ δεν θέλει να παραβιάσει και πάλι το καταστατικό του, χορηγώντας νέο δάνειο σε μία χώρα που δεν έχει βιώσιμο χρέος, η Κομισιόν θέλει πραγματικά αυτή η συμφωνία να προχωρήσει, η καγκελάριος Μέρκελ το θέλει επίσης, αλλά δεν υπάρχει κανένας συντονισμός μεταξύ των δανειστών…


πηγή http://fevgato.eu/

Κυριακή 19 Ιουλίου 2015

Το Eurogroup είναι ένα γκρουπ δίχως νομική υπόσταση που δε λογοδοτεί πουθενά και αποφασίζει για τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων, απόλυτα ελεγχόμενο από τη Γερμανία


Σε συνέντευξη που έδωσε ο Γιάνης Βαρουφάκης στον New Statesman λίγες ώρες πριν την υπογραφή της Συμφωνίας περιγράφει την πραγματικότητα της ευρωζώνης η οποία ελέγχεται από τους Γερμανούς ενώ δηλώνει χαρούμενος που δεν αναγκάστηκε να υπερψηφίσει μία Συμφωνία που δεν πιστεύει.

Τον ρώτησαν, αν πιστεύει ότι η συμφωνία είναι καλή για τη χώρα του.

«Θα είναι χειρότερη», είπε. «Εύχομαι και ελπίζω η ελληνική κυβέρνηση να επιμείνει στο θέμα της αναδιάρθρωσης του χρέους, αλλά δε βλέπω τον Γερμανό Υπουργό Οικονομικών να υποχωρεί. Θα είναι ένα θαύμα αν υποχωρήσει».

Ο κ. Βαρουφάκης έχει δεχτεί έντονη κριτική επειδή δεν υπέγραψε μία συμφωνία νωρίτερα, αλλά είπε ότι η συμφωνία που είχε προσφερθεί στην Ελλάδα δεν είχε γίνει με καλή πίστη. Αποκάλεσε τις προτάσεις των δανειστών – αυτές που είχαν γίνει την Παρασκευή και που τώρα που η Συμφωνία έχει υπογραφεί μοιάζουν εξαιρετικά καλές – «ουσιαστικά αδύνατο να εφαρμοστούν, απόλυτα μη βιώσιμες και τοξικές… ήταν το είδος των προτάσεων που παρουσιάζεις σε κάποιον που δε θέλεις να φτάσεις σε Συμφωνία»

Ο Γ. Βαρουφάκης είπε: «Η χώρα πρέπει να σταματήσει να προσποιείται ότι πρέπει να παίρνουμε νέα δάνεια προσποιούμενοι ότι αυτό λύνει το πρόβλημα. Όταν θα έχουμε κάνει το χρέος ακόμα λιγότερο βιώσιμο με ασφυκτικούς όρους λιτότητας που θα συρρικνώσουν την οικονομία, και θα επιβαρύνουν ακόμα παραπάνω αυτούς που δεν έχουν, θα δημιουργούμε ανθρωπιστική κρίση»

Σύμφωνα με τον κ. Βαρουφάκη, η τρόικα ποτέ δεν διαπραγματεύτηκε τους πέντε μήνες της θητείας του. Είπε ότι η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα εκλέχθηκε για να επαναδιαπραγματευθεί το πρόγραμμα λιτότητας το οποίο είναι κοινή πεποίθηση ότι απέτυχε. Τα τελευταία χρόνια οδήγησε 1 στους 4 έλληνες στην ανεργία και δημιούργησε τη χειρότερη ύφεση στον ανεπτυγμένο κόσμο από το 1930.

Μία σύντομης διάρκειας συμφωνία, είπε ο κ. Βαρουφάκης, θα μπορούσε να είχε υπογραφεί όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήρθε στην εξουσία στο τέλος του Ιανουαρίου. «Τρεις ή τεσσερις μεταρρυθμίσεις» θα μπορούσαν να είχαν συμφωνηθεί, με αντάλλαγμα ενέσεις ρευστότητας.

Όμως η άλλη πλευρά επέμεινε σε μία «συνολική συμφωνία», που σήμαινε ότι ήθελαν να μιλήσουν για τα πάντα. Η ερμηνεία του πρώην υπουργού είναι ότι όταν θες να μιλήσεις για τα πάντα δε θέλεις να μιλήσεις για τίποτα. Μία συνολική συμφωνία ήταν αδύνατη. «Δεν υπήρχε καμία καινούργια πρόταση σε κανένα ζήτημα από την πλευρά των δανειστών».

Ο Βαρουφάκης είπε ότι ο Σόιμπλε, ο υπουργός οικονομικών της Γερμανίας που ήταν και ο αρχιτέκτονας των συμφωνία που υπογράφηκαν το 2010 και το 2012 ήταν σταθερός στις θέσεις του καθ’ όλη την πορεία των διαπραγματεύσεων. «Η θέση του ήταν, δε συζητώ το πρόγραμμα που έγινε αποδεκτό από την προηγούμενη κυβέρνηση και δε μπορούμε να επιτρέψουμε μία εκλογική διαδικασία να αλλάξει το οτιδήποτε»

«Οπότε σε αυτό το σημείο είπα, «τότε ίσως να μην πρέπει να κάνουμε εκλογές σε υπερχρεωμένες χώρες», και δεν έλαβα καμία απάντηση. Η μόνη ερμηνεία που μπορώ να δώσω είναι ότι «ναι, αυτό θα ήταν μία καλή ιδέα, αλλά θα είναι δύσκολο. Οπότε, η υπογράφεις αυτά που σου προτείνουμε ή φεύγεις εκτός».



Είναι γνωστό ότι ο κ. Βαρουφάκης δε συμμετείχε στις διαπραγματεύσεις μετά από ένα σημείο.

Έως σήμερα δεν ήταν απόλυτα ξεκάθαρο γιατί. Τον Απρίλη, είπε κάπως αόριστα ότι αυτό συνέβη γιατί «προσπαθώ να μιλήσω για την οικονομία στο Eurogroup» – το κλαμπ συνάντησης των 19 υπουργών οικονομικών που συμμετέχουν στο Ευρώ – “ενώ εκεί δε μιλάμε για τέτοια ζητήματα».

Ο δημοσιογράφος των ρώτησε, τι συνέβη όταν μίλησε για την οικονομία:

«Δεν είναι ότι δεν πήγε καλά – υπήρχε απόλυτη άρνηση για οποιαδήποτε συζήτηση στη βάση λογικών οικονομικών επιχειρημάτων. Απόλυτο κενό. Προωθούσαμε τα επιχειρήματά μας που ήταν απολύτως λογικά και τεκμηριωμένα, και ερχόμασταν αντιμέτωποι με κλειστά παντζούρια.

Ήταν σα να μην είχαμε μιλήσει ποτέ. Αυτό που λέγαμε ήταν ανεξάρτητο από αυτό που λέγανε αυτοί. Αν τραγουδούσα τον Σουηδικό εθνικό ύμνο θα λάμβανα την ίδια αντίδραση».

«Μας κοιτούσαν στα μάτια και έλεγαν, έχετε δίκιο σε αυτό που λέτε, αλλά θα σας τσακίσουμε»

Ο Βαρουφάκης στη συνέντευξη που έδωσε αρνήθηκε να κατονομάσει ποιοι φέρθηκαν με αυτό τον τρόπο, αλλά είπε ότι οι κυβερνήσεις που θα περίμενε κάποιος να είναι πιο φιλικά προσκείμενες προς την Ελλάδα ήταν οι πιο ενεργοί εχθροί.

Είπε ότι ο μεγαλύτερος εφιάλτης χωρών με μεγάλο χρέος – κυβερνήσεις όπως η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ιταλία και η Ιρλανδία – ήταν μία πιθανή επιτυχία της Ελλάδας. «Αν πετυχαίναμε στη διαπραγμάτευση μίας καλύτερης συμφωνίας, θα τους έλιωνε πολιτικά: θα έπρεπε μετά να λογοδοτήσουν στους λαούς τους γιατί δεν διαπραγματεύτηκαν όπως οι Έλληνες»

Ο κ. Βαρουφάκης είπε για τον παραλογισμό των δανειστών.

«Μας ζητούσαν όλα τα στοιχεία για την πορεία της οικονομίας ή τις κρατικές επιχειρήσεις. Οπότε, ξοδέψαμε πολύ χρόνο για να τους προσφέρουμε αυτά που ζητούσαν και για να απαντάμε ερωτηματολόγια και για ατελείωτες συναντήσεις»

«Αλλά αυτό ήταν το πρώτο στάδιο. Στο δεύτερο στάδιο μας ρωτούσαν τι σκοπεύουμε να κάνουμε με το ΦΠΑ. Μετά, θα απέρριπταν την πρότασή μας αλλά δε θα πρότειναν κάτι άλλο. Και μετά, πριν συμφωνήσουμε στον ΦΠΑ, θα μεταπηδούσαν σε κάποιο άλλο θέμα, όπως οι ιδιωτικοποιήσεις. Μας ρωτούσαν τι σκοπεύουμε να κάνουμε με τις ιδιωτικοποιήσεις. Προτείναμε κάτι και το απορρίπτανε. Και μετά πήγαιναν σε άλλο θέμα, όπως οι συντάξεις, τις αγορές, τις εργασιακές σχέσεις… ήταν σα τη γάτα που κυνηγά την ουρά της».

Το συμπέρασμά του είναι ξεκάθαρο: «Μας την είχαν στήσει»
Και ήταν απόλυτος για το ποιος ήταν υπεύθυνος. Η Γερμανία ελέγχει απόλυτα και ολοκληρωτικά το Eurogroup, είπε ο κ. Βαρουφάκης και συνέχισε. «Είναι σε μία καλοκουρδισμένη ορχήστρα και ο Σόιμπλε είναι ο μαέστρος της».

«Μόνο ο Γάλλος υπουργός έκανε κάποιους θορύβους που κάπως διαφοροποιούνταν από τη Γερμανική γραμμή, και αυτοί οι θόρυβοι ήταν πολύ χαμηλόφωνοι. Διαισθανόσουν ότι χρησιμοποιούσε πολύ προσεκτική γλώσσα ώστε να μη φανεί ότι έρχεται σε αντίθεση με τον Υπουργό της Γερμανίας. Και σε τελική ανάλυση, όταν ο Δρ. Σόιμπλε όρισε την επίσημη γραμμή, η Γάλλοι αναδιπλώθηκαν.»

Αν ο Σόιμπλε έδειχνε το σκληρό πρόσωπο, η Γερμανίδα Καγκελάριος έδειχνε ένα διαφορετικό πρόσωπο. «Ήταν πολύ διαφορετική. Προσπαθούσε να καθησυχάσει τον πρωθυπουργό – είπε «θα βρούμε μία λύση, μην ανησυχείς, δε θέλω κάτι κακό να συμβεί. Απλά κάνει την εργασία σου με τους θεσμούς, δούλεψε με την τρόικα. Δε θα υπάρξει κανένα αδιέξοδο».

Αλλά αυτή η διαφοροποίηση ήταν σύντομη και προφανώς εσκεμμένη. Ο Βαρουφάκης πιστεύει ότι η Μέρκελ και ο Σόιμπλε ελέγχουν απόλυτα το Eurogroup, οι δράσεις του οποίου είναι ανεξέλεγκτες και υπεράνω του νόμου.

«Οποτε», είπε ο Βαρουφάκης «αυτό που έχουμε είναι ένα γκρουπ που δεν έχει νομική υπόσταση να έχει μία τεράστια ισχύ και να ορίζει τις ζωές εκατομμυρίων Ευρωπαίων. Δεν λογοδοτεί πουθενά και σε κανένα, αφού δεν έχει νομική υπόσταση, δεν καταγράφονται αυτά που λέγονται εκεί μέσα, δεν υπάρχουν πρακτικά και είναι όλα εμπιστευτικά. Κανένας πολίτες δεν ξέρει τι λέγεται εκεί μέσα… Και λαμβάνονται αποφάσεις ζωής και θανάτου. Κανείς όμως δε λογοδοτεί»

Είπε ότι τον τελευταίο μήνα προειδοποιούσε το Υπουργικό Συμβούλιο ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα κλείσει τις τράπεζες για να επιβάλλει μία Συμφωνία. Όταν το έκαναν, ήταν έτοιμος για τρεις διαφορετικές δράσεις:

Θα πρέπει να εκδώσουμε δικά μας IOUs, ή τουλάχιστον να ανακοινώσουμε ότι θα εκδώσουμε δική μας ρευστότητα σε ευρώ. Θα πρέπει να «κουρέψουμε» τα ελληνικά ομόλογα του 2012 που κατέχει η ΕΚΤ ή να ανακοινώσουμε ότι θα το κάνουμε. Και θα πρέπει να πάρουμε τον έλεγχο της Τράπεζας της Ελλάδος. Αυτό ήταν το τρίπτυχο, τα τρία πράγματα με τα οποία νόμισα ότι έπρεπε να απαντήσουμε αν η ΕΚΤ έκλεινε τις τράπεζές μας.

Καμία από αυτές τις κινήσεις δε θα αποτελούσε Grexit αλλά θα μας απειλούσαν με αυτό. Ο Βαρουφάκης πίστευε ότι η Ελλάδα δε μπορούσε να εκδιωχθεί από το Eurogroup. Δεν υπήρχε σχετική νομοθεσία για μία τέτοια εξέλιξη. Αλλά μόνο αν η Ελλάδα έκανε το Grexit πιθανό θα μπορούσε να υπάρξει μία καλύτερη συμφωνία. Και ο Βαρουφάκης πίστευε ότι το δημοψήφισμα πρόσφερε στην κυβέρνηση τη δυνατότητα να κτυπήσει με τέτοιες κινήσεις, ή, τουλάχιστον να τις ανακοινώσει.

Κάποιοι λένε ότι για αυτό αποπέμφθηκε από το Υπουργείο. Αυτός δίνει μία άλλη εξήγηση.
«Την ίδια βραδιά του δημοψηφίσματος που καταγράφηκε η βούληση του λαού, το εκκωφαντικό «ΟΧΙ» δεν άρεσε στην κυβέρνηση η οποία θεώρησε ότι πρέπει να πάει σε πιο ήρεμους τόνους. Αποφασίστηκε κοινή σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών με τον πρωθυπουργό να αποδέχεται ότι οτιδήποτε και αν συμβεί, ότι και αν προτείνει η άλλη πλευρά, δε θα τους προβάλλουμε αντίσταση. Οπότε, αυτό σημαίνει ότι σταματάς να διαπραγματεύεσαι».

Η παραίτηση του κ. Βαρουφάκη έφερε το τέλος μίας συνεργασίας με τον Τσίπρα που κράτησε 4 ½ χρόνια.

Ο Τσίπρας, είπε ο Βαρουφάκης, δεν είχε ξεκάθαρες θέσεις αρχικά αναφορικά με το ζήτημα ευρώ ή δραχμή. Ο Βαρουφάκης του είπε ότι δε μπορεί να του διασφαλίσει ότι ένα Grexit θα λειτουργήσει αποτελεσματικά. Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε την εξουσία τον Ιανουαριο, μία μικρή ομάδα θεωρητικά επεξεργαζόταν ένα σχέδιο για το πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει. Αλλά είπε ότι

«Δεν είμαι βέβαιος ότι μπορούμε να το διαχειριστούμε, γιατί το να διαχειριστούμε τη διάλυση της νομισματικής ένωσης χρειάζεται μεγάλη εμπειρία και δεν είμαι σίγουρος ότι το έχουμε αυτό στην Ελλάδα δίχως εξωτερική βοήθεια.

Δηλώνει χαρούμενος που δεν είναι πλέον υπουργός:

«Δε χρειάζεται να δουλεύω στο απάνθρωπο ωράριο που εργαζόμενουν. Κοιμόμουν δύο ώρες κάθε ημέρα τους τελευταίους 5 μήνες. Είμαι επίσης χαρούμενος που δεν είμαι στη θέση να διαπραγματευτώ για μία θέση που βρίσκω πολύ δύσκολο να προασπίσω»

Η ανακούφισή του δεν προκαλεί έκπληξη. Ο Βαρουφάκης ορίστηκε Υπουργός Οικονομίας για να διαπραγματευτεί με μία Ευρώπη που δεν ήθελε να συζητήσει, που δε φοβόταν πλέον το Grexit και που έλεγχε απόλυτα τις ελληνικές τράπεζες. Πολλοί σχολιαστές θεωρούν ότι ήταν ηλίθιος που δέχτηκε μία τέτοια δουλειά. Αλλοι πάλι τον αποκαλούν εγκληματία.

agonaskritis μετάφραση από newstatesman.com

Δευτέρα 13 Ιουλίου 2015

Παρασκευή 3 Ιουλίου 2015

ΝΑΙ ή ΟΧΙ (μ. Πρόδρομος Καρυές Αγ. Όρους)

Ρωτούν συνέχεια την γνώμη μας για το δημοψήφισμα.
Εμείς ΜΜΕ δεν παρακολουθούμε και δεν μας επηρεάζει καμία προπαγάνδα.

Φυσικά η απάντηση είναι ότι πει η εκλεγμένη κυβέρνηση δηλαδή ΟΧΙ

Αναλυτικότερα
1) Διότι είναι οι μόνοι που μπορούν να ξέρουν με λεπτομέρεια τι και πώς πρέπει να διαπραγματετούν και είχαν την εντιμότητα να ρωτήσουν τον λαό για ένα τόσο κρίσιμο θέμα, από το να υποκύψουν στις πιέσεις όπως οι προηγούμενοι. 

2) Διότι είναι ικανότεροι στην διαπραγμάτευση για την μείωση του άδικου χρέους που επιβλήθηκε στον κρόταφο των Ελλήνων

3) Διότι είναι μεγάλη αντίδραση των πλουσίων κρατών που εκβιάζουν με τον τρόμο τον Ελληνικό λαό για να ψηφίσει ΝΑΙ, με περιορισμό της ρευστότητος του ευρω και κλείσιμο τραπεζών. Όπως θά κανε ένας στυγνός τοκογλύφος. Γι αυτό το τελευταίο πρέπει οι Έλληνες να δώσουμε στην κυβέρνηση την δυνατότητα και τον αέρα να διαπραγματευτεί για το συμφέρον του Ελληνικού λαού.  Το να βάζεις την υπογραφή σου σε μία συμφωνία είναι εύκολο. Όμως η συμφωνία αυτή είναι ματωμένη με το αίμα των 10.000 Ελλήνων που αυτοκτόνησαν και θα βαρύνει τον τράχηλο των υπογραφόντων. 

4) Διότι δεν βάζουμε υπογραφές (ναι σε όλα χωρίς να διαβάσουμε τι υπογράφουμε ) και πάμε χαλαρά για σουβλάκια στην πλάκα! 


Η Ευρώπη μας επέβαλε με την χωρίς Χριστό ζωή της τα διαζύγια, τις εκτρώσεις, τον εκφυλισμό της Ελληνικής οικογένειας. Η Ελλάδα με την πνευματική της παράδοση είναι η μαγιά  του επανευαγγελισμού της Ευρώπης. Η Ευρώπη μας χρειάζεται οχι σαν επαίτες αλλά σαν παληκάρια που υπερασπιζόμαστε την δημοκρατία και το δίκαιο. Με το ΟΧΙ δίνουμε αυτό το μήνυμα της μη υποταγής στους μηχανισμούς που στήθηκαν αόρατα τόσα χρόνια σιγά σιγά και άλλαξαν την λειτουργία αυτής της ιδέας της δημοκρατικής Ε. Ενώσεως μετατρέποντάς την από ένωση σε ισοπέδωση. 
Η Ευρώπη θα χάσει εάν μετατρέψει την Ελληνική κουλτούρα σε Γερμανική. Οι Γερμανοί δεν έμαθαν το μάθημά τους μετά από το ποτάμι αίματος που προξένησαν πριν 70 μόλις χρόνια σε όλη την ήπειρό μας, στην χώρα μας. Ξαναπέφτουν στον πειρασμό του φασισμού απέναντι μάλιστα σε ένα λαό που τόσο αδίκησαν. 
 ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ  στην τυφλή υπακοή του φόβου, όλα θα πάνε μια χαρά η κυβέρνηση θα διαπραγματευτεί ελεύθερα το καλύτερο και θα βοηθήσει η Παναγία εάν την παρακαλέσουμε στα γόνατα όλοι οι Έλληνες. Όπως πάντα το κάνει. 
Όλοι οι Έλληνες ενωμένοι , αφήστε τα ΜΜΕ , μην τα ακούτε, λένε συνεχώς  ψέματα. 

  3/7/2015
 Καρυές Αγίου Όρους
μ, Πρόδρομος

Σάββατο 6 Ιουνίου 2015

ΟΤΑΝ ΟΛΟΙ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ, ΕΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΘΕ ΒΡΑΔΥ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΑΣΤΕΓΟΥΣ!

429

Ο γιατρός Τζιμ Γουίδερς δεν είναι ο συνηθισμένος γιατρός που μπορεί να συναντήσει κανείς. Κάθε βράδυ από την στιγμή που επινόησε την έννοια «ιατρική στους δρόμους» , εδώ και 22 χρόνια δηλαδή, βγαίνει στους δρόμους του Πίτσμπουργκ προσφέροντας ιατρική φροντίδα στους άστεγους… δωρεάν.
dinfo.gr - Όταν όλοι κοιμούνται, ένας γιατρός βγαίνει στους δρόμους κάθε βράδυ για να βοηθήσει τους άστεγους!
Ενώ οι περισσότεροι γιατροί περιμένουν τουςασθενείςτους στο ιατρείο τους, ο  Γουίδερς γνωρίζει πολύ καλά ότι αυτοί που τον έχουν πραγματικά ανάγκη, είναι απίθανο να απευθυνθούν σε αυτόν. Έτσι πηγαίνει εκείνος σε αυτούς. Ένας πραγματικός ανθρωπιστής με όλη την σημασία της λέξης.
Ο Withers πραγματικά πιστεύει πως ο καλύτερος τρόπος για να βοηθήσεις έναν άστεγο είναι να τον φροντίσεις εκεί που ζει.Για αυτό κάθε βράδυ ετοιμάζει το σακίδιο του και επισκέπτεται τους άστεγους, πολλές φορές μαζί με φοιτητές ιατρικής ή και εθελοντές.
dinfo.gr - Όταν όλοι κοιμούνται, ένας γιατρός βγαίνει στους δρόμους κάθε βράδυ για να βοηθήσει τους άστεγους!
Ντυμένος και ο ίδιος ως άστεγος, εισβάλλει σε εγκαταλελειμμένα κτίρια και δρόμους της γενέτειρας πόλης του και φροντίζει όσους έχουν ανάγκη χωρίς καμία χρέωση.
dinfo.gr - Όταν όλοι κοιμούνται, ένας γιατρός βγαίνει στους δρόμους κάθε βράδυ για να βοηθήσει τους άστεγους!
Ο  Γουίδερς εξηγεί πως ξεκίνησε την ιατρική αυτή προσέγγιση:
«Το πρώτο πράγμα που με ταρακούνησε ήταν ο αριθμός των ατόμων που έβρισκαν καταφύγιο κάτω από γέφυρες η σε κάποιο κάμπινγκ. Η δυσαρέσκεια που υπήρχε προς την ιατρική κοινότητα και γενικότερα προς την κοινωνία με προβλημάτισε πολύ. Όταν άρχισα να εξετάζω μερικούς από αυτούς τους ανθρώπους, διαπίστωσα ότι υπήρχαν πολλοί άνθρωποι με άσχημα τραύματα, έλκη που δεν είχαν θεραπευτεί, καρκίνο και ένα σωρό άλλες παθήσεις που δεν είχαν αντιμετωπιστεί.»
dinfo.gr - Όταν όλοι κοιμούνται, ένας γιατρός βγαίνει στους δρόμους κάθε βράδυ για να βοηθήσει τους άστεγους!
Η προσπάθεια του Γουίδερς να βοηθήσει τους άστεγους  ξεκίνησε το 1992, όταν ήταν ακόμη ειδικευόμενος γιατρός. Δυστυχώς τότε δεν είχε την εμπειρία  για να βρει τρόπους να προσεγγίσει τους ανθρώπους που τον είχαν ανάγκη.
Όλα όμως βρήκαν τον δρόμο τους όταν συνάντησε και τελικά συνεργάστηκε με έναν πρώην άστεγο άνδρα, τον Μάικ Σάλοους, ο οποίος τον σύστησε στην κοινότητα των αστέγων και τον βοήθησε να κερδίσει την εμπιστοσύνη τους. Η καλύτερη συμβουλή που του έδωσε: Να μην ντύνεται σαν γιατρός και να μην συμπεριφέρεται σαν ηλίθιος.
dinfo.gr - Όταν όλοι κοιμούνται, ένας γιατρός βγαίνει στους δρόμους κάθε βράδυ για να βοηθήσει τους άστεγους!
Ο  Γουίδερς λέει: Ξεκίνησα κυριολεκτικά να ντύνομαι σαν άστεγος και να περιφέρομαι κρυφά τις νύχτες στους δρόμους με έναν άνδρα που κάποτε  ήταν άστεγος. Γιατί το έκανα αυτό; Αυτό έχει να κάνει με την ανησυχία μου για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τους άλλους ανθρώπους.
dinfo.gr - Όταν όλοι κοιμούνται, ένας γιατρός βγαίνει στους δρόμους κάθε βράδυ για να βοηθήσει τους άστεγους!
Αρχικά ο Γουίδερς δέχτηκε την κριτική των συναδέλφων του οι οποίοι θεώρησαν πως αυτή η περίεργη ιατρική προσέγγιση, θα του στοίχιζε την αξιοπιστία του στην ιατρική κοινότητα. Παρ’ όλα αυτά, συνέχισε να ακολουθεί το πάθος του, γεγονός που τελικά είχε τεράστιο αντίκτυπο.
Σήμερα ο Γουίδερς, πατέρας τεσσάρων παιδιών, δεν χρειάζεται πια να μεταμφιέζεται  ως άστεγος. Έχει αναγνωριστεί ως ήρωας, είναι πάντα ευπρόσδεκτος και έχει κερδίσει τον σεβασμό της κοινότητας των αστέγων έχοντας αντιμετωπίσει 26.000 περιστατικά αστέγων τα τελευταία 22 χρόνια. Έχει πλέον και μόνιμους ασθενείς που πάντα ενθουσιάζονται όταν τον βλέπουν.
dinfo.gr - Όταν όλοι κοιμούνται, ένας γιατρός βγαίνει στους δρόμους κάθε βράδυ για να βοηθήσει τους άστεγους!
Από το 1992, όταν πρωτοξεκίνησε δηλαδή τις νυχτερινές του εξορμήσεις, ο Γουίδερς μετέτρεψε την νυχτερινή του ενασχόληση σε έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό το «Operation Safety Net» ένα από τα πρώτα προγράμματα ιατρικής περίθαλψης των δρόμων. το «Operation Safety Net» είναι επίσης μέλος του συστήματος υγείας του Πίτσμπουργκ έχοντας 16 μόνιμους υπάλληλους, κοινωνικούς λειτουργούς νοσηλευτές και γιατρούς. Ο οργανισμός αυτός είναι στην υπηρεσία των άστεγων 5 νύχτες την εβδομάδα.
dinfo.gr - Όταν όλοι κοιμούνται, ένας γιατρός βγαίνει στους δρόμους κάθε βράδυ για να βοηθήσει τους άστεγους!
Ο οργανισμός αυτός δεν έχει βοηθήσει μόνο τους άστεγους σε θέματα υγείας, αλλά βοήθησε επίσης το 75% από αυτούς να αποκτήσουν ασφάλεια υγείας και 500 από αυτούς να βρουν στέγη. Ο Γουίδερς απέδειξε πως ένας άνθρωπος μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο σε μια κοινωνία.
dinfo.gr - Όταν όλοι κοιμούνται, ένας γιατρός βγαίνει στους δρόμους κάθε βράδυ για να βοηθήσει τους άστεγους!
Ο γιατρός  Γουίδερς λέει ταπεινά:
«Είναι μια συνεχής περιπέτεια το να πρέπει όλη την ώρα να βρίσκεις τρόπους για να κάνεις κάτι τέτοιο να λειτουργεί. Η δύναμη της ιατρικής περίθαλψης απλώνεται  πολύ πιο πέρα από την ιατρική. Αλλάζει όλους τους ανθρώπους που είναι αναμεμιγμένοι. Οι άστεγοι γίνονται πιο δυνατοί και βρίσκουν το σθένος να φύγουν από τους δρόμους. Πιστεύω πως η θεραπεία είναι ο πυρήνας του σχηματισμού μιας κοινωνίας που θεωρεί πως ο καθένας από εμάς είναι άνθρωπος με άξια» .
Και καταλήγει: «Για αυτό πρέπει να είμαστε όλοι μαζί σε αυτό.»

πηγη .dinfo.gr

Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Μεταμοσχέυσεις & εκτρώσεις (=νόμιμες ανθρωποθυσίες). Παρέμβαση (προσωπική εμπειρία) του κ. Δημητρίου Τσαντήλα, καθηγητή της Χειρουργικής του Α.Π.Θ

Το έγκλημα της επιστήμης να θεωρεί κλινικά νεκρούς όσους δεν είναι!


«Η επιστήμη λέει ότι πέθανε, αλλά ο Θεός είναι Παντοδύναμος» -


Πριν από δεκαπενταετία, εφημερεύων επιμελητής στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο, είχαμε μια κοπέλα 19 χρονών, μετά από ατύχημα και ήταν εγκεφαλικά νεκρή. Την κρατήσαμε ένα μήνα, σαράντα μέρες στον αναπνευστήρα και μετά, λοιπόν, κινητοποιήθηκε η ομάδα των μεταμοσχεύσεων για να πάρουν τα όργανα.
Όπως είπε κι ο κ. Καρακατσάνης πρέπει να υπογράψει αναισθησιολόγος, ένας νευρολόγος και ο θεράπων ιατρός. Οι δύο τα είχαν κανονίσει τα πάντα, πήραν υπογραφές, ετοιμαστήκαν τα χαρτιά όλα για τη μεταμόσχευση και περιμέναν, όμως, να πάρουν και τη δική μου υπογραφή, του θεράποντος χειρουργού.
Με ειδοποιούν λοιπόν αμέσως και πηγαίνω στο Ιπποκράτειο και μου λένε «έλα, υπέγραψε, για ν' αρχίσει η μεταμόσχευση». Λοιπόν, βέβαια το σπίτι μου από το Ιπποκράτειο είναι πέντε λεπτά με το αυτοκίνητο· εμένα μου φάνηκε χρόνος ολόκληρος μέχρι να φτάσω στο Ιπποκράτειο και προσευχήθηκα, να δω... λέω «Θεέ μου, φώτισέ με να μη γίνει αυτό που δεν πιστεύω».
Λοιπόν πράγματι πήγα στο Ιπποκράτειο, εκεί μπήκαμε στο γραφείο μου, μου φέρανε τα χαρτιά οι συνάδελφοι, να υπογράψω κι εγώ και να τελειώνει. Τους λέω, «δώστε μου, ευχαριστώ πολύ, περάστε έξω, φωνάξτε μου τη μητέρα μέσα». Λοιπόν, φωνάζουνε τη μητέρα μέσα και άρχισα να της κάνω μια ενημέρωση. Λέω ότι, η επιστήμη λέει ότι πέθανε. Εγώ σαν χειρουργός που πιστεύω, που είμαι Χριστιανός, δεν πιστεύω σ' αυτά τα πράγματα. Και κάτι άλλο επιπλέον, ότι ο Θεός είναι ικανός. Μπορεί! Είναι Παντοδύναμος, μπορεί να κάνει και κάποιο θαύμα! Επομένως λέω, αν θέλεις να πεθάνει η κόρη σου, υπέγραψε. Εγώ διαφωνώ σαν γιατρός προσωπικά. Εγώ δεν θα υπέγραφα.
Οπότε, ξεσηκώθηκε λοιπόν η μητέρα, όχι γιατρέ, λέει, προς Θεού, λέει, τι λες τώρα, λέει, και μόνο που αυτό μου είπες, λέει, μου φτάνει. Λοιπόν, οπότε, λέω, θα υπογράψεις; Όχι, πώς, τι, λέει, θα υπογράψω; Όταν υπάρχει και μία ελπίδα! Κι εγώ πιστεύω στον Θεό, ότι μπορεί να κάνει και το θαύμα του.
Οπότε βγαίνω, λοιπόν, έξω, με πιάνουν οι συνάδελφοι, τι έγινε; Λέω, δεν θέλει η μαμά να υπογράψει. (πρέπει να υπογράψει η μητέρα ότι δέχεται) Μα, λένε, αυτό.... Όχι, γιατρέ, λέει, εγώ δεν υπογράφω!
Λοιπόν, το αποτέλεσμα. Λοιπόν, σε μια εβδομάδα η κοπέλα ανένηψε, έγινε καλά· είχα μάλιστα κι έναν βοηθό, είναι τώρα παιδοχειρουργός, λοιπόν ο οποίος το θυμάται το περιστατικό και είναι ανεξίτηλα μέσα στην καρδιά του τυπωμένο. Λοιπόν, η κοπέλα αυτή βγήκε από το νοσοκομείο μας, μάλιστα την κρατήσαμε κανένα μήνα μετά και τη γυρίζαν στους διαδρόμους που περπατούσε, και είναι σ' ένα χωριό της Αριδαίας, παντρεύτηκε κι έχει παιδάκια!
Αν μου επιτρέπεται, για να μη σας φάω το χρόνο, να κάνω μόνο δυο σχόλια μικρούλια. Λοιπόν, εφόσον η διάγνωση του εγκεφαλικού θανάτου μπαίνει καθαρά με ανθρώπινα κριτήρια, τα οποία ανθρώπινα κριτήρια ουδέποτε είναι αλάθητα, ας το σκεφτούμε. Τι θα μας πούνε αυτοί για τους μοναχούς, στους οποίους είναι γνωστό ότι δεν υπάρχει πτωματική ακαμψία. Θα μας πουν ότι ζούνε; Ε, ας μας εξηγήσουν! Ζουν ή δεν ζούνε;
Και δεύτερον και τρίτον και τελευταίο. Αυτή η υπερευαισθησία μας για να σώσουμε δέκα, είκοσι, τριάντα, εκατό ανθρώπους... γιατί να μην υπάρχει, να υπάρχει και μια ανάλογη ευαισθησία, που σκοτώνουμε τριακόσιες χιλιάδες μωρά, πριν γεννηθούν; Τα σκοτώνουμε και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε κλωνοποιημένα ανθρωπόμορφα τέρατα για να τους πάρουμε τα όργανά τους. Μήπως αυτό είναι ύποπτο;
Παρέμβαση (προσωπική εμπειρία) του κ. Δημητρίου Τσαντήλα, καθηγητή της Χειρουργικής του Α.Π.Θ., στην εκδήλωση για την Ενημέρωση για τις Μεταμοσχεύσεις.\
Πηγή:.impantokratoros

Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

Τι έγινε την Πέμπτη που λίγοι το κατάλαβαν…

Είμαι απολύτως βέβαιος ότι οι περισσότεροι – αν όχι όλοι – από τους τους Έλληνες το μόνο ενδιαφέρον που δείχνουν για τα οικονομικά, είναι το δίλεπτο στις ειδήσεις των 8, εκεί που σας δείχνουν πόσο ανέβηκαν ή κατέβηκαν οι δείκτες των σημαντικότερων χρηματιστηρίων στον κόσμο.

Όμως αυτό ίσως είναι και το τρικ για να σας κάνουν να μην ασχολείστε. Αν δείτε μια μικρή πτώση ή μικρή άνοδο ή σταθερότητα, τότε για εσάς όλα καλά.

Όμως στους επιμέρους χρηματιστηριακούς δείκτες, αυτούς που έστω και το 0,001 % έχει τεράστια σημασία, γιατί κρύβουν όχι δις αλλά τρις, δεν θα σας τους δείξουν ποτέ και αυτό γιατί εκεί ακριβώς κρύβεται η κατάρρευση του παγκόσμιου οικονομικού συστήματος!

Πριν ξεκινήσω το βασικό μέρος του άρθρου να σας ξεκαθαρίσω κάτι.

Τα πάντα στον κόσμο γυρίζουν γύρω από την πίστωση, το δανεισμό δηλαδή. Εαν ποτέ σταματήσει η πίστωση (όπως έχει γίνει στην Ελλάδα) τότε σε λίγες εβδομάδες θα καταρρεύσει όλο το χρηματικοικονομικό σύστημα, αφού πλέον θα απαιτείται ρευστό και ρευστό υπάρχει μόνον για το 25% των συναλλαγών που πραγματοποιούνται καθημερινά. Το υπόλοιπο 75 είναι απλά ένα νούμερο που γυρίζει σε κάποιους υπολογιστές.

Τι έγινε την Πέμπτη που λίγοι το κατάλαβαν…

Την Πέμπτη τα ξημερώματα – ώρα Ελλάδος – αρχικά στα ασιατικά και εν συνεχεία σε όλα τα χρηματιστήρια άρχισε η άνοδος των αποδόσεων των ομολόγων. Όχι της Ελλάδας ή των άλλων διαλυμένων οικονομικών, αλλά της Γερμανίας, από 0,05 τους προηγούμενους μήνες έφθασε να ανοίγει ξαφνικά στο 0,5 και έκλεισε την Πέμπτη στο 0,76, δηλαδή είχε άνοδο 30% σε μια μόνο ημέρα! Ανάλογα αποτελέσματα είχαμε και σε άλλες χώρες, όπως η Αμερική.

Θα μου πείτε σίγα τη διαφορά. Όμως δεν ξέρετε ότι όταν η αξιά των 10ετών έχει ανέβει 15 φορές η απόδοση τους, για να διορθωθεί απαιτήθηκαν περίπου αρκετά τρις που χορήγησαν οι κεντρικές τράπεζες.

Αυτό ήταν ένα προμήνυμα για τους διαβασμένους. Απλά μας είπαν ξεκάθαρα ότι το παγκόσμιο χρέος είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ και δεν μπορεί να το σηκώσει η οικονομία, όπως τουλάχιστον είναι δομημένη αυτή τη στιγμή.

Τι θα μας φέρει το μέλλον…

Θεωρητικά οι κεντρικές τράπεζες μπορούν να διορθώνουν τις αποκλίσεις, μέχρι τη στιγμή όμως που θα σκάσει η πρώτη, γι΄αυτό και δεν αφήνουν την Ελλάδα να χρεοκοπήσει. Εκεί πιστεύω ότι πατάει και ο Βαρουφάκης. Όλοι οι αναλυτές γνωρίζουν ότι όταν σκάσει ο πρώτος σε 48 ΩΡΕΣ το πολύ θα σκάσουν τουλάχιστον άλλες 10-15 οικονομίες και όχι απαραίτητα συνδεδεμένες (δλδ εκτός ΕΕ).


http://polemiko-imerologio.gr/   ΖΑΧΑΡΊΑΣ ΜΥΤΙΛΗΝΙΌΣ  16 Μαΐου 2015